Ministeri Juha Rehula on ilmoittanut uuden alkoholilain viimeistelyn tapahtuvan kevään aikana, siten että laki saadaan eduskunnan käsittelyyn toukokuussa. Rehulan mukaan tärkeintä on, että lakia uudistettaessa alkoholin mainontaan ei kuitenkaan kosketa.
Hollolalaisen lähteemme mukaan Rehulan huoli mainonnasta ei kuitenkaan kumpua kansanterveydellisistä syistä, vaan kepulaiseen tapaan oman suvun bisnesten varjelusta.
"Rehulan akvaviitiksi" kutsuttu kotipolttoinen herkkusuiden suosikkijuoma nimittäin uhkaa jäädä nimekkäämpien kilpailijoiden varjoon, mikäli esimerkiksi Koskenkorvaa saa jatkossa mainostaa Maaseudun Tulevaisuuden sivuilla.
"En ymmärrä miksi emme voi arvostaa perinteisiä yhteiskunnan tukipilareita, kuten kieltolakia ja Maalaisliittoa", kommentoi ärtyneen oloinen Rehula. Mahdolliset jääviysepäilyt asiassa ministeri tyytyy kuittaamaan Keskustan sloganilla: "Jos, jos ja jos."
Kuvassa Rehulan sukua vuodelta 2013.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti